Zapieczone prowadnice zaskutkowały wymianą Turbo i IC....;)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzysztof
    Classic
    • 2005
    • 21

    Zapieczone prowadnice zaskutkowały wymianą Turbo i IC....;)

    Kurcze, rzeczywiście w moim Stream MP3 jest podobnie... CD gra wyśmienicie a radyjko pozostawia wiele do życzenia... Zauważyłem, że kłopot się zaczyna w mieście, gdzie sygnał jest silny. Poza miastem radio gra o niebo lepiej. Jeżdżąc po Łodzi szlak mnie trafia. RadioZet mi często szumi, przerywa i odbiera jakby w mono. Nie ma kurcze na to jakiegoś lekarstwa? Dzisiaj po pracy sprawdzę u siebie wersję softu...
  • MZD
    Ambiente
    • 2004
    • 242

    #2
    Zapieczone prowadnice zaskutkowały wymianą Turbo i IC....

    Witam.
    Niedawno zamieszczałem posta odnośnie zapieczonych prowadnic w turbo ASV. Samochodzik mi po prostu wpadał w tryb awaryjny w najmniej oczekiwanych sytuacjach. Dzięki MiśkowiWaw, jego VAG'owi i konsultacjach telefonicznych z Alim została postawiona diagnoza - turbo do czyszczenia albo wymiana.

    Zdecydowałem się pojechać do Aligatora do Katowic na wymianę turbiny na tą z 130 PD. Ponadto do wymiany poszedł IC. I muszę powiedzieć że to była słuszna decyzja.
    Powrót z Katowic do domu był okraszony (pomimo duuużego zmęczenia - mało spałem poprzedniego dnia) wielkim bananem na twarzy....

    Całość chodzi zupełnie inaczej - samochodzik dostał kopa i przyśpiesza ładnie w całym zakresie obrotów - to zasługa większego turbo, większego IC, fachowego wykonania całej operacji i b. dokładnego dostrojenia.
    Wiem że może nie będę oryginalny ale bardzo polecam oddział MT w Katowicach (Aligator). W pełni profesjonalne wykonanie całości i to co mi się najbardziej podoba - klient musi być zadowolony.

    Wkrótce zamieszczę wykresik. Podam tylko że moc jest blisko 150 KM moment jest w granicach 330 Nm - samochodzik śmiga naprawdę elegancko...
    Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

    Komentarz

    • Tymon
      RS
      • 2004
      • 2970

      #3
      MZD, No gartki Stary
      Co jak Co....ale ALI GArAGE = wieczny Banan :szeroki_usmiech
      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
      BMW serii 3... Radość z jazdy.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        MZD, A jaka masz zalozona turbine?? Ta z AWX-a czy z ASZ-ta?? IC jak sadze, big SMIC by Ali.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • MZD
          Ambiente
          • 2004
          • 242

          #5
          Turbo jest z ASZ, przy AWX byłoby sporo kombinowania. IC jest by Ali. Sprawuje się naprawdę nieźle. Poza tym Wojtek dostroił mi pompę paliwa i rozrząd.
          Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

          Komentarz

          • misiekwaw
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7715
            • Ford

            #6
            Re: Zapieczone prowadnice zaskutkowały wymianą Turbo i IC...

            Zamieszczone przez MZD
            Ponadto do wymiany poszedł IC. I muszę powiedzieć że to była słuszna decyzja.
            a nie mowilem :szeroki_usmiech

            gratulacje
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz

            • rafalus
              L&K
              • 2005
              • 1140
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              A jaki przebieg w wozie? Czy IC pasował idealnie czy coś trzba było kombinować?
              A po rozebraniu jak sie przedstawiał stan Turbiny?
              Na czym polegało strojenie rozrzadu??
              nowy cSIMC od Aliego
              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

              półosie seryjne przebieg 273 tyś

              Komentarz

              • MZD
                Ambiente
                • 2004
                • 242

                #8
                Zamieszczone przez rafalus
                A jaki przebieg w wozie? Czy IC pasował idealnie czy coś trzba było kombinować?
                A po rozebraniu jak sie przedstawiał stan Turbiny?
                Na czym polegało strojenie rozrzadu??
                1. 80 kkm
                2. Niewielkie modyfikacje, ale tata Alego zrobił wszystko żeby nie było problemów.
                3. turbina ASV była praktycznie sprawna, dawała tylko zbyt duże ciśnienie doładowania (zapieczone prowadnice) - stąd konieczność wymiany/czyszczenia.
                4. O to spytaj się Aligatora...

                [ Dodano: Sro 18 Kwi, 07 15:25 ]
                Zamieszczone przez MisiekWAW
                Zamieszczone przez MZD
                Ponadto do wymiany poszedł IC. I muszę powiedzieć że to była słuszna decyzja.
                a nie mowilem :szeroki_usmiech

                gratulacje
                Dzięki jeszcze raz za pomoc w diagnozie problemu...
                Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

                Komentarz

                • rafalus
                  L&K
                  • 2005
                  • 1140
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Właśnie dlatego tak się rozpytuje o SMica od Alego bo sam założe mam nadzieje ,ze juz na poczatku czerwca tylko martwi mnie ,ze cos moze nie podpasować Jestem z Wrocławia ,chciałem założyć w domu ICka ale jak mam napotkać na problemy to może się wybiore do katowic.
                  To nie wielki przebieg miałeś w sumie jak się zapiekły prowadnice .
                  A jak poruszasz się autem miasto/trasa dynamicznie czy raczej niższe obrotry preferujesz??
                  A jakie koszty poniosłeś najlpeiej za poszczególne operacje jak byś powiedział jeśli to nie tajemnica.
                  nowy cSIMC od Aliego
                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                  Komentarz

                  • MZD
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 242

                    #10
                    Zamieszczone przez rafalus
                    Właśnie dlatego tak się rozpytuje o SMica od Alego bo sam założe mam nadzieje ,ze juz na poczatku czerwca tylko martwi mnie ,ze cos moze nie podpasować Jestem z Wrocławia ,chciałem założyć w domu ICka ale jak mam napotkać na problemy to może się wybiore do katowic.
                    To nie wielki przebieg miałeś w sumie jak się zapiekły prowadnice .
                    A jak poruszasz się autem miasto/trasa dynamicznie czy raczej niższe obrotry preferujesz??
                    A jakie koszty poniosłeś najlpeiej za poszczególne operacje jak byś powiedział jeśli to nie tajemnica.
                    Poruszam się głównie po mieście, rzadko trasa. Korki, niskie obroty, brak możliwości rozpędzenia maszyny, to wszystko chyba miało wpływ na zapieczenie prowadnic. Teraz zmieniam technikę jazdy... :wink:
                    Jeżeli chodzi o koszty - to myślę że z Aligatorem można się dogadać, aczkolwiek ma pełne podstawy żeby się cenić. Ja jestem zadowolony...
                    Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Zamieszczone przez rafalus
                      tylko martwi mnie ,ze cos moze nie podpasować
                      Zakladalem tego SMICa Mikrusowi i nie bylo zadnych problemow.
                      Jedna rzecz jaka nie pasuje P&P to kierownica powietrza, ale da sie ja przerobic i dopasowac.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      • rafalus
                        L&K
                        • 2005
                        • 1140
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Czyli Mzd jednak trzeba przegonić czasem TDika.:>

                        Purchawa a przerobienie tej kierowniczki na czym polega jak to się robi. Czy jak zściągne zderzak to przerobie te kierowniczki od ręki .Szczerze mowiąc nie wiem nawet jak ta kierowniczka wyglada.
                        Mam jeszcze pytanie widziałem przy zmianie rozrządu ,że do Ic dochodzi taka rura wyglądała jak by zwężała się na zgięciu nie wato było by ją zastąpić jakąś inną o większej przepustowości?
                        Czy warto nadkole przerobić tak ,żeby dostawało się powietrze od strony koła.
                        (widziałem takie nadkole na zdjęciu gdzie była Ibiza 2003 oraz Fmic Seat Sport)
                        nowy cSIMC od Aliego
                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                        Komentarz

                        • MZD
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 242

                          #13
                          Mam problemy z załączeniem pliku - rozmiar 176 kb, jpg, niby wszystko OK. Ale nie chce się dołączyć...
                          Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

                          Komentarz

                          • Purchawa
                            Admin
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 8007

                            #14
                            rafalus, ta kierowniczka, to kawalek plastiku kierujacy powietrze na IC. Jak zdejmiesz zderzak to od razu zobaczysz. My roscielismy troche ranty i opalarka wymodelowalem. Do tego power tape i trzymalo sie dobrze.

                            Ja bym rure zostawile seryjna.
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz

                            • psychodad
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 117

                              #15
                              Zamieszczone przez rafalus
                              Czy warto nadkole przerobić tak ,żeby dostawało się powietrze od strony koła.
                              (widziałem takie nadkole na zdjęciu gdzie była Ibiza 2003 oraz Fmic Seat Sport)
                              Jeśli nie będziesz butował i nie masz zamiaru mocno kręcić motoru to można taki zabieg przeprowadzić i temp. ci spadnie nawet o kilkanaście stopni tylko jest jedno "ALE" Jeśli nieumiejętnie natniesz nadkole to zasyfisz IC-ka i będzie dramat.Można poszukać kratki z wlotami pod skosem i coś przypasować. :P i obserwować czy gnój na ic-ku nie siada.
                              chip ... chip huraaa !

                              Komentarz

                              • Purchawa
                                Admin
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 8007

                                #16
                                Zamieszczone przez psychodad
                                temp. ci spadnie nawet o kilkanaście stopni
                                Kilkanascie stopni to raczej mocno przesadzona teoria.
                                Ktos od nas z forum robil testy i kratka ma raczej nie wielki wplyw na temp.
                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                STOP ECO-TERRORISM!

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1140
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  tu widac taka skromna kratke.

                                  1Zdjecie zdobyte gdzieś na forum.
                                  Widac taką niewielka kratke . Trzeba by najlpiej dać gościowi co robi zderzaki ,zeby podziałał lub zdobyć sam kawałek ,zeby wspawał.
                                  2
                                  Ogólnie to ten FMic i montaż bardzo mi się podoba i to ,ze wlot i wylot jest z jednej strony.
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • KruPin
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 517

                                    #18
                                    To wlasnie chce wsadzic do swojej Ibizy. Sam FMIC 120PLN, a orurowanie 1700PLN. Sama ta rura na gorze - czarna, splaszczona pod reflektorem kosztuje 180PLN, ale przydalaby mi sie, bo jest idealnie wyprofilowana i ma wejscie na MAP-sensor, a mocowanie pod cooler 140PLN Normalnie zabieg, jak ta lala! Tak wogole, to oprocz tej rury i jeszcze chyba jednej, cale orurowanie jest aluminiowe I ja chyba tez pojde w to, bo nie widzi mi sie pakowac przeciężkiej i droższej nierdzewki. Jedynie problem ze spawaniem, ale mam dojscie do takiego, co ogarnia temat aluminium... :wink:

                                    A co do tej kratki, to spokojnie mozna zastosowac taka z Castoramy od kibla. To nie jest cos na tyle sprawdzajacego sie, zeby od razu dawac zlecenia na wykonanie komus.
                                    Forum Leasing.pl

                                    Komentarz

                                    • rafalus
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1140
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Ceny może nie zbyt ciekawe ale wygląda to wszystko pięknie. Widać dodatkowo ,ze to jakaś prawie nowa Ibizka. Jestem troche przewrażliwiony i lubie jak wszystko jest przemyślane i wykonane na fabryke :diabelski_usmiech .

                                      Wracjąc do tej czarnej rury do SMIC w OC też taka dochodzi. Gdzieś czytałem chyba o Borze ,ze właściciel będzie ją przerabiał(wyglada jak zwężka) czy warto . Wygląda na to ,ze doszli do wniosku ,ze troche psuje przepływ . Bore robi mu Ali
                                      nowy cSIMC od Aliego
                                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                      Komentarz

                                      • KruPin
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 517

                                        #20
                                        Zamieszczone przez rafalus
                                        Ceny może nie zbyt ciekawe ale wygląda to wszystko pięknie. Widać dodatkowo ,ze to jakaś prawie nowa Ibizka.
                                        To zdjecie jakiejs angielskiej Ibizy bodajze i ma juz ze 3 lata To byla zwyklaIbiza ASZ z 17" OZ z pakietu SeatSport i innymi dodatkami (na zdjeciu widac tez rozporke z pakietu SS). Ona po tym FMIC'u na seryjnej sprezarce miala bodajze 190KM i 420Nm, o ile dobrze pamietam, ale akurat Angole, to jakos dziwnie kosmicze te moce maja...
                                        Forum Leasing.pl

                                        Komentarz

                                        • dariuspolo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1168

                                          #21
                                          Zamieszczone przez KruPin
                                          To wlasnie chce wsadzic do swojej Ibizy. Sam FMIC 120PLN, a orurowanie 1700PLN. Sama ta rura na gorze - czarna, splaszczona pod reflektorem kosztuje 180PLN, ale przydalaby mi sie, bo jest idealnie wyprofilowana i ma wejscie na MAP-sensor, a mocowanie pod cooler 140PLN Normalnie zabieg, jak ta lala! Tak wogole, to oprocz tej rury i jeszcze chyba jednej, cale orurowanie jest aluminiowe I ja chyba tez pojde w to, bo nie widzi mi sie pakowac przeciężkiej i droższej nierdzewki. Jedynie problem ze spawaniem, ale mam dojscie do takiego, co ogarnia temat aluminium... :wink:

                                          A co do tej kratki, to spokojnie mozna zastosowac taka z Castoramy od kibla. To nie jest cos na tyle sprawdzajacego sie, zeby od razu dawac zlecenia na wykonanie komus.
                                          Nie jest to co prawda Octavia ale czy moglbys wstawic liste czesci razem z cenami?
                                          Ewentualnie na priv.

                                          Darek
                                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                          Zuzycie paliwa

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Zamieszczone przez KruPin
                                            Sam FMIC 120PLN
                                            Albo ja zle widze, albo sie o jedno zero pomyliles. 1200 to chyba kosztuje
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              Zamieszczone przez psychodad
                                              Jeśli nie będziesz butował i nie masz zamiaru mocno kręcić motoru to można taki zabieg przeprowadzić i temp. ci spadnie nawet o kilkanaście stopni
                                              powodzenia :lol: :lol: :lol:

                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • rafalus
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1140
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                A te oz są do kupienia poza aso? Wiesz jaki to model?
                                                nowy cSIMC od Aliego
                                                seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                                Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                                półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                                Komentarz

                                                • Ziomal
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 5841
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Albo ja zle widze, albo sie o jedno zero pomyliles. 1200 to chyba kosztuje
                                                  Dokładnie

                                                  No dobra ale co z przednią belką w tej Izie ? Idzie ją zamontować ?
                                                  Troche byczy ten FMIC :|
                                                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                                  Jest O1 1.6 BFQ

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...